زمان بندی بهینه مصرف کافئین با دوز پایین در دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسندگان: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari & Francis B. Stephens

استفاده از کافئین برای بهبود عملکرد بدنی و شناختی در بین ورزشکاران رواج دارد (دل کوسو ، موونز ، و موونز-گورا ، 2011 ؛ فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). کافئین با دوز کم (کمتر از 3 میلی گرم در کیلوگرم – 1 توده بدن ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) باعث ایجاد اثرات ارگونژیک می شود بدون اینکه عوارض جانبی اغلب در دوزهای بالاتر گزارش شود (اسپریت ، 2014 ، پزشکی ورزشی ، 44 ، S175 – S184 ) با این حال ، تحقیقات در مورد موثرترین زمان مصرف کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی تأثیر زمان مصرف یک نوشیدنی کافئین تجاری (Energize Beach، Beachbody، LLC، USA) بر عملکرد ورزش و درک تلاش است. با تأیید اخلاقی نهادی ، 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 27 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. کیلوگرم – 1. دقیقه – 1 (± SEM)) چهار ویزیت آزمایشی پس از انجام شب ناشتا by 1 هفته جدا شده است. هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در استراحت (REST) ​​به مدت 30 دقیقه قبل از انجام 30 دقیقه تمرینات حالت پایدار (SS) بر روی ارگونومتر دوچرخه در حدود 80٪ VO2max (243 ± 8 W) و به دنبال آن 15 دقیقه زمان سنجی (TT) بود. ، با فعالیت درک شده (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری می شود. علاوه بر این ، قبل از مراحل REST ، SS و TT هنگام نشستن بر روی ارگومتر ، شرکت کنندگان یک نوشیدنی آزمایشی 473 میلی لیتری (یعنی سه نوشیدنی 473 میلی لیتری در هر ویزیت) میل کردند. نوشیدنی ها حاوی 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا داروی بدون کافئین ، طعم ، رنگ و کالری بودند و به صورت تصادفی دو سو کور تجویز می شدند ، به طوری که در هر ویزیت زمان مصرف کافئین به شرح زیر آزمایش می شد: CAFF قبل از REST ، دارونما قبل SS و TT (بازدید CAFF-REST) ​​؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت در عملکرد TT و RPE به ترتیب با اندازه گیری مکرر تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه و دو طرفه مشخص شد. کل کار انجام شده در طول TT در CAFF -REST بیشتر از PLA بود (0.14 ± 3.53 در مقابل 0.36 3. 3.36 کیلوگرم در کیلوگرم -1 توده بدن ؛ 0.005 = P) و نه CAFF -TT (3 ، 0.13 39 39 کیلوگرم در کیلوگرم – 1- یا CAFF-SS (0.44 3. 3.44 kJ.kg- 1 ؛ P = 0.231) ، که مشابه PLA بود ، و یک اثر درمانی (P <0.05) برای RPE تحت SS وجود داشت ، با کمترین مقادیر دیده شده در حالت CAFF-REST در مقایسه با PLA و CAFF-SS ترکیبی (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی در زیر TT مشاهده نشد زیرا کار بیشتری انجام شد. CAFF 30 دقیقه قبل از تمرین شدید SS باعث کاهش RPE و متعاقباً بهبود عملکرد TT 15 دقیقه ای شد ، در حالی که خوردن بلافاصله قبل از SS یا TT هیچ تاثیری نداشت ، نشان می دهد که کافئین با دوز کم باید 60 دقیقه قبل از خستگی مورد انتظار برای عملکرد مطلوب مصرف شود.

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance performance در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید