برنامه رژیم کتوژنیک خود را با این نکات آسان-peasy متحول کنید

با رژیم لاغری کتوژنیک راحت سختی دارید اما لاغر می 8 نکته‌ای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو می‌کند شوید. آیا برای لاغر شدن به دنبال رژیم کتوژنیک هستید اما نمیدانید کتوژنیک چیست و باید از کجا شروع کنید؟ 1- یک لیست غذای رژیمی کتوژنیک تهیه کنید تنظیم سریع رژیم غذایی برای شما بسیار دشوار است، بنابراین باید لیست مواد غذایی را از سطوح آسان تا سخت تهیه کنید. در یک مطالعه، زنانی که از رژیم دوکان پیروی میکردند، روزانه حدود ۱۰۰۰ کالری و ۱۰۰ گرم پروتئین مصرف کردند و به طور متوسط ۱۵ کیلوگرم در ۸ تا ۱۰ هفته از دست دادند. یعنی زمانیکه شما طبق برنامه رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را محدود میکنید، بدنتان دچار تغیراتی میشود که ممکن است عملکرد ورزشیتان را تحت تأثیر قرار دهد. طبق نتایج یک مطالعه، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند. جهت حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز این عوارض لازم است برای شروع رژیم کتوژنیک همواره با پزشک متخصص در ارتباط باشید و طبق برنامه غذایی پیش بروید. مهم نیست این رژیم چه باشد. و در نهایت هر نوع غذایی که حاوی کربوهیدرات بالا و قند باشد در رژیم کتوژنیک مصرف آن محدودیت دارد.

این عارضه ممکن است ناشی از مصرف الکل، گرسنگی و قحطی شدید یا تیرویید بیش فعال باشد. این روش دارای یک هرم غذایی مخصوص به خودش هستش. رژیم کتوژنیک دارای خطرات متعددی است. مروری بر این شکل از غذا خوردن نشان می دهد که ممکن است این رژیم به کاهش اشتها کمک کند، اما اینکه چگونه این اتفاق می افتد باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد. برنامه غذایی این رژیم شامل ۵ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۷۵ درصد چربی می باشد. درصد این مقادیر شامل 75% چربی، 20% پروتئین و فقط 5% کربو هیدرات می شود. مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از این رژیم پیروی می کردند به طور متوسط 11.9 کیلوگرم در یک دوره 2 ساله از دست دادند. ● بعضی از چربی های غیر اشباع سالم در رژیم غذایی کتوژنیک اجازه مصرف دارند مانند مغز ها -بادام و گردو-، دانه ها، آووکادو، توفو و روغن زیتون، اما بیشتر از همه فرد به مصرف زیاد چربی های اشباع شده از روغن -پالم و نارگیل، کره و کره کاکائو تشویق می شود. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند.

معایب رژیم کتوژنیک

نگران نباشید، ما در این مطلب از ایران ناز با معرفی یکی از رژیم های برگزیده ی کاهش وزن سریع به نام رژیم کتوژنیک و مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در این رژیم به کمک شما آمده ایم. این سیستم در دهه 1960 توسط یک فرد خانهدار که مقداری وزن کم کردهبود و نگران افزایش وزن مجدد بود راهاندازی شد. این چربی های مفید در روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، کره، روغن حیوانی و امگا3 یافت میشود. 2. در یک تابه، روغن زیتون، رزماری و سیر را اضافه کنید. در رژیم کتوژنیک استاندارد تمام وعدههای اصلی و میان وعدهها بر اساس چربیهایی مثل آووکادو، کره، روغنهای سالم، ماهیهای چرب و گوشتها، زیتون و روغن زیتون تنظیم میشوند. در این مطلب هم تاکید اصلی ما بر رژیم کتو استاندارد است. اگرچه رژیم کتوژنیک استاندارد می تواند به کاهش وزن شما کمک کند، برخی گمانه زنی ها وجود دارد مبنی بر اینکه اگر از رژیم کتو استفاده می کنید ممکن است برای عضله سازی و افزایش قدرت دچار مشکل شوید. البته این رژیم برای کاهش وزن هم به کار گرفته می شود، اما تنها نتایج کوتاه مدت آن مورد مطالعه قرار گرفته است که آن هم به جواب قطعی و واحدی نرسیده است.

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک

کیک برای رژیم کتوژنیک مطالب این رسانه ها، بیشتر ترجمه از سایتهای خارجی است که معمولا مصرف مواد غذایی گران قیمت مثل آووکادو از اجزاء جدایی ناپذیر رژیم کتوژنیک است. این شکل از رژیم به فرد قدر میدهد تا در هنگام تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کند. انجام کارهایی جهت پرت کردن حواس می تواند برای غلبه بر این مشکلات مفید باشد. ● مشکلات کلیه. کلیه در سوخت و ساز پروتیین نقش دارد و مک مانوس می گوید رژیم غذایی کتوژنیک بار زیادی به کلیه وارد می کند. این رژیم بیشتر از اینکه یک رژیم کاهش وزن باشد، یک سبک غذایی سالم است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد، اما ممکن است باعث کاهش وزن زیادی نشود. در این رژیم، میزان مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا میکند، همانطور که میدانید کربوهیدرات سوخت اصلی بدن برای سوزاندن و تولید انرژی است. اگر سالمید و رژیم غذایی متعادلی دارید، بدن میزان چربی که می سوزاند را تحت کنترل دارد و کتون تولید نمی کند و طبیعتا از کتون هم استفاده نمی کند، اما هنگامی که کالری یا کربوهیدرات مصرفی تان را کاهش می دهید، سوخت و ساز بدن به کتوز تغییر حالت می دهد. کتون نوعی سوخت است که کبد از چربی های ذخیره شده در بدن تولید می کند.

اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. یکی از دلایل این است که در کاهش وزن با رژیم کتوژنیک، میتوانید کاهش وزن بیشتری زیرا را به نسبت رژیمهای کم چرب داشته باشید، در حالتی که احساس گرسنگی نخواهید داشت. سپس بدن برای انرژی شروع به شکستن پروتئین و چربی میکند که میتواند به کاهش وزن شما کمک کند. مغز عضوی پر مصرف است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند مستقیماً این انرژی را از چربی ها بدست آرود و فقط می تواند آن را از گلوکز – یا کتونها تامین نماید. نسبت درشت مغذیها در این رژیم: 65 تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات است. این رژیم معمولا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۱۰ درصد کربوهیدرات است. در واقع شاید شما باید برای شروع این رژیم از مطب پزشک شروع کنید. به طور کلی، تا زمانی که در این محدوده مشخص شده توسط پزشک بمانید (و کربوهیدرات های خود را زیر ۳۵ گرم نگه دارید)، برای ورود و ماندن در کتوز مشکلی ندارید. Conte᠎nt w as cre᠎ated by GSA᠎ C​onte nt Gen erator ​DEMO.

نظریه هایی در مورد رژیم غذایی کم کربوهیدرات کوتاه مدت وجود دارد که می گوید این رژیم اشتها را کم می کند، زیرا سوزاندن چربی کندتر از کربوهیدرات صورت می گیرد، اما باز هم تاکید می کنیم که هنوز محققان چیزی در مورد اثرات طولانی مدت آن نمی دانند مک مانوس ادامه می دهد داشتن یک رژیم غذایی محدود کننده، به مدت طولانی کار دشواری است. نکته جالبی که در مورد این رژیم وجود داره این هست که طرفدارانش بیشتر از مخالفینش هستن! سوال اینجاست که اگر این رژیم ها چنین خطراتی دارند پس چرا مردم این رژیم ها را دنبال می کنند؟ چنین سوخت و سازی ممکن است پس از تمرینات ورزشی طولانی مدت یا در دوران بارداری هم اتفاق بیفتد. ● مشکلات کبدی. اگر بیماری کبد داشته باشید در حالتی که چربی زیادی برای سوخت و ساز در بدن فراهم باشد، بیماریتان بدتر می شود. کتوز (زیاد بودن کتونها در بدن) طولانی مدت مادر با مشکلات رشدی در کودک همراه است که می تواند بر رشد مغز کودک تأثیر بگذارد و خطر ایجاد نقص در لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا را افزایش دهد. بعضی از تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند.

اگر بدنبال کاهش وزن سریع هستید میتوانید از دستور رژیم کتوژینک استفاده کنید .رژیم کتوژنیک؛ یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است که به عنوان رژیم کاهش وزن سریع شناخته شده. علاوه بر حذف گوشت، لبنیات، تخممرغ و محصولات حیوانی مانند ژلاتین، عسل، آلبومین، آب پنیر، کازئین و برخی از انواع ویتامین D3 را هم از رژیم غذایی خود حذف کردهاند. چربی ها در این رژیم غذایی حدود 90 درصد کالری روزانه را تامین می کنند. با ثبت تغییرات وزن در بلند مدت میتوانید تغییرات آن را اندازه گرفته و به این موضوع پی ببرید که آیا واقعا دچار استپ وزن در رژیم کتوژنیک شدهاید یا خیر. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند فاکتورهای خطری مانند چربی بدن ، سطح کلسترول HDL ، فشار خون و قند خون را بهبود در مورد میوه و سبزی رژیم کتوژنیک بخشد. البته رژیم غذایی کتوژنیک مورد آزمایش دقیق قرار نگرفته است. قبل از شروع هر رژیم جدید با پزشک خود صحبت کنید. اگر نمی دانید چگونه و چه وقت آزمایش کتون را انجام دهید، با پزشک یا متخصص دیابت صحبت کنید. این رژیم به خاطر کالری کم دریافتی مناسب هرکسی نیست و در موارد معدودی برای کاهش ورن سریع قبل از عمل جراجی انجام میشود.

اگه اصولش رو رعایت کنید با دو وعده هم سیر میشید.

توی این ویدیو طرز تهیه یکی از خوشمزهترین غذاهای کتوژنیک رو آموزش دادیم. نقش سبزیجات رو دست کم نگیرید؛ ۵۰ درصد غذای روزانه باید سالاد و سبزیجات باشه، تمام! اگه اصولش رو رعایت کنید با دو وعده هم سیر میشید. شما می توانید میزان کتوز بدن خود را با آزمایش میزان کتون در خون یا ادرار ببینید. همینطور کربوهیدرات اضافی نه تنها به چربی بلکه به نوع خاصی از آن به نام تری گلیسیرید در خون تبدیل می شود که ریسک بیماری های قلب را بشدت افزایش می دهد. رژیم کتو بهویژه میتواند برای کاهش چربیهای اضافی بدن، بدون گرسنگی و همچنین بهبود دیابت نوع 2 مفید باشد. شام: همبرگر یا کباب کوبیده بدون نان و برنج همراه با تخم مرغ و پنیر. ● پروتیین بخشی از رژیم غذایی کتوژنیک است، اما معمولا بین غذاهای پروتیینی بدون چربی با پروتیین های با چربی های اشباع بالا مانند گوشت گاو تفاوتی وجود ندارد. رژیم کتوژنیک برای توضیح نحوه عملکرد خود یک مثال ساده بیان می کند.

به طور کلی ۴ نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد که در ادامه به طور مفصل درباره آنها توضیح دادهایم. میتواند با این نوع تغذیه تشدید شوند. به نقل از «وبمد» و «هلث هاروارد»، رژیم های غذایی کم کربوهیدرات محبوب -مانند اتکینز یا پالئو- رژیم غذایی کتوژنیک اصلی را تعدیل می کنند، اما اگر در مصرف چربی ها و پروتیین ها و کاهش کربوهیدرات ها افراط کنید، در این رژیم ها هم با همان خطرات مواجه می شوید. با اینکه به نظر می­رسد مصرف زیاد چربی باعث اضافه وزن شود، ولی این رژیم توانسته است با مصرف کم کربوهیدرات­ها باعث شود بدن برای تامین انرژی مورد نیاز شروع به سوزاندن چربی کند. به این شکل که به جای استفاده از گلوکز که از کربوهیدرات هایی مانند دانه ها، حبوبات، سبزیجات و میوه ها دریافت می شود، از اجسام کتونی به عنوان منبع سوخت استفاده می شود. شام: کوفته قلقلی، پنیر و سبزیجات. فشار بر روی کلیه ها: مصرف شایع و زیاد تخم مرغ ، گوشت و پنیر و پروتئین و چربی های حیوانی در رژیم کتو به علت نداشتن کربوهیدرات میتواند خطر ابتلا به سنگ کلیه رابه دلیل اسیدی شدن خون و ادرار و افزایش میزان کلسیم دفعی از طریق ادرار افزایش دهد.