هفت روش‌ها مرسوم، مد روز} برای بهبود در لیست رژیم کتوژنیک

آیا رژیم کتوژنیک برای کبد مضر است آیا رژیم کتوژنیک بر بیماری دیابت تاثیر 8 نکته‌ای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو می‌کند گذار است؟ به

حداقل رساندن نواقص سیستم حمل و نقل، استفاده از دستگاههای سورتینگ برای جدا کردن محصول معیوب یا بیمار و کنترل مؤثر بر دمای محیط نگهداری بهطور قابل ملاحظهای به حفظ کیفیت محصولات باغی و کاهش ضایعات پس از برداشت آنها کمک میکند. جامعه سلامت: رژیم های خاصی که برای دیابت نوع 2 طراحی شده اند، اغلب بر کاهش وزن افراد تمرکز می کنند، پس ممکن است انتخاب رژیم غذایی با چربی بالا یک دیوانگی به نظر برسد. تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است. با این وجود به یاد داشته باشید که نتایج تحقیقات در بسیاری از این زمینهها هنوز کاملا قطعی نیستند. به گزارش «تابناک»، با ایجاد حالت کتوزی، توانایی بدن برای چربی سوزی و تأمین انرژی، بهطور فوقالعادهای افزایش مییابد. هدف از رژیم غذایی کتوژنیک این است که بدن به جای کربوهیدرات یا گلوکز از چربی برای تامین انرژی استفاده کند. برای مثال ۵ روز رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا. خوشبختانه این رژیم میتواند شامل طیف گستردهای از غذاهای مقوی، خوشمزه و مفیدی باشد که به شما این امکان را میدهد تا در محدوده کربوهیدرات روزانه خود باقی بمانید.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

برای تاثیر بیشتر، شما باید بدانید که از چه غذاهایی استفاده کنید. مورد جذاب دیگر در این نوع رژیم، آزاد بودن استفاده از غذاهای لذیذی مانند همبرگر است که البته باید آن را بدون نان استفاده کنید. نکته جالبی که در رژیم کتوژنیک باید به آن اشاره کنیم این بوده که این رژیم بر ورزش تأثیرات فراوانی دارد. با کاهش مصرف کربوهیدرات، مولکول های کتوز در کبد تولید شده و بدن مجبور می شود از چربی ها به عنوان یک منبع سوخت جایگزین استفاده کند. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود. در هر رژیم غذایی برای رسیدن به موفقیت باید ثابت قدم باشید. رژیم کتوژنیک استاندارد به طور معمول 75٪ چربی، 20٪ پروتئین و فقط 5٪ کربوهیدرات را شامل میشود. این کاهش مصرف کربو هیدرات بدن فرد را در وضعیت متابولیسمی قرار می دهد که به آن کتوزیس می گویند.

رژیم کتوژنیک موجب کاهش سطح قند خون و انسولین می شود. زمانی که بدن قند کافی در اختیار نداشته باشد به سمت تولید کتون بادی ها جهت تامین نیاز مغز میرود. در گذشته تصور میشد که مصرف کم چربی میتوان باعث لاغری شود و بسیاری از افراد با رعایت این نکته در واقع نه تنها لاغر نمیشدند بلکه به وزنشان اضافه میشد اما این نوع رژیم نشان داد که بدون محاسبه کالری و گرسنگی کشیدن هم میتوان به وزن مناسب و ایده آل رسید بدون آن که بدن دچار آسیب شود. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. رژیم کتوژنیک یک راه موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر برای بیماری است. روزه داری متناوب بهطورکلی برای کاهش وزن بسیار موفق است و باعث کاهش وزن ۳ تا ۸ درصدی در یک دوره ۳ تا ۲۴ هفتهای میشود که در مقایسه با اکثر رژیم های کاهش وزن بسیار زیاد است. این رژیم همچنین به کاهش التهاب سیستماتیک بدن که میزان باروری را کاهش میدهد، کمک میکند. این ترفند ممکن است قبل از اینکه شما استفاده از کربوهیدرات را کاملا قدغن کنید، به بدن شما یاد بدهد چربی بیشتری بسوزاند.

Art ic᠎le h᠎as be᠎en c​re at ed ᠎with t he help  of G᠎SA C᠎on​tent G en erat᠎or DE᠎MO​.

از جمله این محدودیت ها میتوان به این موارد اشاره کرد: محدودیت در مصرف کربوهیدرات، میوه و سبزی و گاه حذف آنها. تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید. نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: 75% چربی، (15-20%) پروتئین، (5-10%) کربوهیدرات است. آکنه و جوش صورت: کاهش میزان انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده در این رژیم میتواند به بهبود جوش صورت و درمان آکنه کمک کند. رژیم کتو یک روش مؤثر برای کاهش وزن است. این میوه یک میان وعده عالی برای رژیم های کاهش وزن می باشد. علائم این عارضه شامل کاهش سطح انرژی و ضعف در عملکرد مغز، اختلالات خواب، افزایش اشتها، مشکلات گوارشی و عدم توانایی در ورزش است. علائم دیگر کمتر شایع نیز عبارتاند از انرژی ضعیف و عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مسائل خواب، حالت تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی. افراد دیابتی دچار تغییر در فرایند متابولیسم، افزایش قند خون و عملکرد ضعیف انسولین میشوند.

مجاز های کتوژنیک

بهترین رژیم کتوژنیک رژیم کتو تقریباً

برای همهی افراد قابل استفاده است و خطری ایجاد نمیکند؛ اما چند گروه از افراد هستند که ممکن است کاهش وزن سریع و تغییرات ناگهانی در قند خون برایشان مشکلساز شود. یک وعده یک اونسی از چیپس (تقریباً 22 ورقه ی چیپس) حدود 14 گرم کربوهیدر خالص دارد. در این لیست رژیم کتوژنیک یا کتو، تقریباً در آخرین رتبه یعنی در رتبه 37 قرار گرفت. با این که شما نیازی به مکمل غذایی ندارید، بعضی از آنها ممکن است مفید باشند. نتایج یک مطالعه در مورد مردانی که روزانه ۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) روغن نارگیل میخوردند نشان داد که به طور متوسط ۲٫۵ سانتیمتر از کمر خود را بدون هیچ گونه تغییری در رژیم غذایی خود از دست دادند. شام: ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل. بهطور خلاصه میتوان گفت در دورههای رژیم کتو حتی اگر قراری در رستورانها داشتید نیز میتوانید یک غذای مبتنی بر گوشت، ماهی یا تخم مرغ انتخاب کنید.

بیشتر رستورانها نوعی غذای گوشتی یا ماهی تهیه میکنند. هنگامی که وقت کافی ندارید به وعدههای غذایی کتو یخزده سالم نگاه کنید هنگام رفتن به میهمانیهای اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستانتان، ممکن است بخواهید غذای خود را بیاورید. همچنین نگران این مسئله نباشید که در زمان رژیم کتو در رستورانها چه غذایی را سفارش بدهید. مؤثر بر رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن رسانی به بدن که در هنگام تمرینات دشوار. بهطورکلی رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافهوزن دارند، دیابت دارند و به دنبال سلامت متابولیکی خود هستند مناسب باشد؛ اما این رژیم همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را تأمین نمیکند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که می تواند به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات کمک کند. از آنجا که در طول رژیم غذایی کتو، میزان بیشتری سدیم و کلسیم از دست می دهید، می تواند منجر به تخریب انسولین، مقاومت به انسولین، توقف رشد، کاهش میزان متابولیسم و غیره شود. رژیم کتوژنیک ممکن است تعادل آب و مواد معدنی را در بدنتان برهم بزند؛ بنابراین به وعدههای غذاییتان کمی نمک اضافه کنید یا از مکملهای غذایی استفاده کنید. این به این معنی است که شما گوشت، چربی ها و روغن ها و مقدار بسیار محدودی از سبزیجات بدون کرب (nonstrachy) مصرف می کنید.

در اینجا لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. برای این که به شما در شروع رژیم کتوژنیک کمک کنیم، نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته را ارائه میکنیم. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. همیشه قبل از تغییرات زیاد در رژیم غذایی خود با پزشک صحبت کنید تا از این موضوع اطمینان حاصل کنید. در مورد نیازهای تغذیهای خود با پزشک خود صحبت کنید. درضمن فراموش نکنید که پیش از اقدام به این رژیم، با پزشک خود مشورت کنید؛ این امر به ویژه در رژیمهای کتوژنیک کم کربوهیدرات بسیار مهم است. امیدواریم که از سرو آن لذت ببرید. متناوباً برخی از خدمات تحویل غذا حتی گزینههای مناسب کتو را برای یک روش سریع و راحت برای لذت بردن از وعدههای غذایی کتو در خانه ارائه میدهند.

بیشتر منابع غذایی که ما به صورت روزانه مصرف می کنیم نظیر، نان، برنج، سبزیجات نشاسته ای و… این عوارض را به عنوان تب کتوژنیک می شناسند که معمولاً بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد. میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند. به عنوان مثال ۵ روز رعایت رژیم کتوژنیک و ۲ روز مصرف کبوهیدرات به میزان زیاد. در طول برنامه غذایی مطمئن شوید که به اندازه کافی آب مینوشید و غذاهایی که دارای منابع مواد مغذی هستند را میخورید. این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را تغییر بدهد؛ بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی میتواند کمک کند. چند نوع مختلف از رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد. از دیگر فواید رژیم کتوژنیک میتوان به مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر اشاره کرد. در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید. در همان ابتدا بگوییم که هیچ کربوهیدراتی در رژیم کتو مجاز نیست.

لیست غذای کتوژنیک

برای این منظور میتوانید روزانه پنج یا ده درصد به مقدار کربوهیدرات مصرفی خود اضافه کرده و به همان میزان از مصرف چربیها بکاهید. اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است. آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. این کاهش در مصرف کربوهیدرات بدن شما را در نوعی شرایط متابولیکی به نام کتوزیس قرار میدهد. به همین سبب افزایش چربی ها در رژیم غذائی کتوژنیک سبب می شود که افزایش کلسترول خون در بدن شما اتفاق بیفتد و سرانجام ممکن است، درصد مبتلا شدن به بیماریهای قلبی عروقی برای شما بیشتر شود. روغن MCT به تأمین انرژی و افزایش سطح کتونها کمک میکند.مواد معدنی: زمانی که تازه رژیم کتوژنیک را شروع میکنید، ممکن است تعادل آب و مواد معدنی در بدنتان دستخوش تغییراتی شود؛ بنابراین افزودن نمک و سایر مواد معدنی اهمیت ویژهای مییابد. کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند.