پنهان هیجان انگیز پشت رژیم های کتوژنیک

انواع کتوژنیک آنفولانزای کتو یکی از عوارض ناشی از رژیم 8 نکته‌ای که شما را در کتوژنیک برای لاغری گورو می‌کند کتوژنیک می باشد. رژیم غذایی کتو، یکی از رژیمهای پرطرفدار است که به کاهش وزن و درمان بیماریهای مختلف کمک میکند؛ اما با وجود تمام مزیتهایی که دارد ممکن است در بعضی شرایط برای سلامتی مضر باشد؛ پس بهتر است قبل از اینکه به سراغ این رژیم بروید با فواید و عوارض رژیم کتو بیشتر آشنا شوید. به نوشته سایت رژیم آنلاین آردایت (رژیم آنلاین تخصصی دکتر فرزاد روشن ضمیر؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی) رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو، سرشار از چربی و حاوی مقادیر بسیار کمی کربوهیدرات بوده و توانایی تغییر در نحوه ذخیره و استفاده از انرژی توسط بدن را دارد. در صورتیکه میخواهید رژیم کتوژنیک را به بهترین شکل رعایت کنید، بهتر است پروتئین دریافتیتان را بین وعدههای اصلی تقسیم کرده و میزان کمی از پروتئین را به بعد از تمرین موکول کنید تا ریکاوری سریعتری داشته باشید. پروتئین بخشی از رژیم کتو است ، اما به طور معمول بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو ، گوشت گوسفند و بیکن فرقی نمی گذارد. دلیل دیگر این است که شما در یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و چربی سالم و اشباع زودتر احساس سیری میکنید و کمتر غذا میخورید.

معنی کتوژنیک چیست

تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر مشکلات مزمن جسمی را افزایش دهند. بسیاری از تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم غذایی به کاهش وزن کمک میکند؛ حتی ممکن است در درمان سرطان، صرع و سندرم تخمدان پلیکیستیک نقش موثر داشته باشد؛ با این حال، بعضی از محققان مزایای آن را برای سلامتی زیر سوال میبرند و خواستار تحقیقات بیشتری در این زمینه هستند. تحقیقات نشان داده که ترکیب روغن نارگیل از MCT و اسید لوریک ممکن است باعث افزایش پایداری کتوز شود. از کدام غذاها باید پرهیز کنید؟ غذاهایی که در طول رژیم کتوژنیک خود مصرف می کنید باید شامل گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغن های طبیعی و سالم، میوه آووکادو و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. این رژیم شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات بالا است، مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا. در این بین رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و کتوژنیک پروتئین بالا به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفتهاند. یک رژیم قلیایی شامل خوردن غذاهای قلیایی برای حفظ سطح pH بدن شما بین 7.35 تا 7.45 است.

«رژیم کتوژنیک» از جمله رژیمهای لاغری است که در سالهای اخیر در بین کسانی که قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارند محبوب شده و در تمام کشورهای دنیا هواداران خاص خودش را دارد. با این حال، شایان ذکر است که از آنجایی که رژیم غذایی کربوهیدراتها را محدود میکند، معمولاً فیبر رژیمی کمی دارد که ممکن است تأثیر منفی بر سلامت روده از جمله وجود باکتریهای خوبِ روده داشته باشد. وقتی کربوهیدرات بسیار کمی در رژیم غذایی مصرف شود ، کبد وارد مسیری می شود که از چربی ، کتون تولید می کند. در این رژیم گوشت قرمز سهم کمی دارد. این بدان معنی است که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و انسولین کمتری هم ترشح میکند. در حالت عادی، بیشتر انرژی مورد نیاز بدن توسط کربوهیدراتها تامین میشود؛ اما وقتی کربوهیدرات رژیم کم باشد، بدن از چربی به عنوان منبع سوخت خود استفاده میکند. کربوهیدراتها تاثیر فراوانی روی نوع و کیفیت پوست میگذارند و در نتیجه به حداقل رساندن مصرف آنها میتوانند سبب بهبود وضعیت پوست و کاهش مشکلاتی مثل آکنه شود. به گزارش فرارو به نقل از دیلی تلگراف، او در سال جاری احتمالا ۲ میلیون دلار به عنوان بخشی از تلاش خود برای داشتن مغز، قلب، ریه، کبد، کلیه، دندانها و پوست یک جوان ۱۸ ساله هزینه خواهد کرد.

همانگونه که پیش تر عنوان کردیم در رژیم کتو مصرف کربوهیدرات به مقدار ناچیز رسیده و یا به کل حذف میشود. به نظر میرسد رژیمهای غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات سبب کاهش بیشتر قندخون نسبت به سایر رژیمهای غذایی لاغری شوند.زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت ترکیباتی میشود که به آنها «کتون» میگویند. در این رژیم، مصرف غذاهای پر از کربوهیدرات محدود میشود و فرد باید به جای آنها از غذاهای پرچرب استفاده کند. وقتی سطح انسولین در خون بسیار کم شود ، متعاقبا مقدار چربی سوزی می تواند به طرز چشمگیری افزایش یابد و دستیابی به ذخایر چربی برای سوزاندن آنها آسان تر می شود. از جمله فواید این رژیم برای ورزشکاران کمک به عضلهسازی بیشتر و افزایش سطح اکسیژن مورد نیاز بدن به خصوص در زمان تمرینات سخت و فشرده است. هفته چهارم، سخت ترین برنامه رژیم غذایی شماست. با این حال، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا بدانید که آیا این برنامه رژیم مناسب شماست یا خیر.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

قبل از شروع هر رژیم غذایی جدید با پزشک خود صحبت کنید. هر غذایی که سرشار از کربوهیدرات باشد باید در این نوع رژیم غذایی محدود باشد. لازم است که پیش از اتخاذ این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه پیش بروید تا امکان یا خطر ابتلا به موارد دیگر به حداقل برسد. ۷- احتمال ابتلا به آکنه کمتر میشود؟ این اغلب به سطح گلوکز خون بالاتر تبدیل می شود و با گذشت زمان می تواند منجر به دیابت شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. مصرف بیش از حد چربی ها بر اساس آنچه در رژیم کتو رعایت می شود باعث مشکلات سلامتی مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض بیماری های قلبی و تصلب شرایین می شود. سریعترین راه برای رسیدن به مرحله کتوز روزه گرفتن است اما هیچ کس نمی تواند به طور مداوم روزه بگیرد. بهترین راه برای رسیدن به فرآیند کتوز کاهش شدید مصرف کربوهیدرات ها است. هرچه کربوهیدرات کمتری در رژیم غذایی وجود داشته باشد ، به نظر می رسد برای رسیدن به کتوز در کاهش وزن یا بهبود دیابت نوع ۲ موثرتر است. رژیم کتوژنیک هم مانند بسیاری از رژیم های غذایی در کنار فوایدی که دارد، دارای عوارض جانبی هم است. Da​ta was cre ated  wi​th the help of GSA Con​te nt ᠎Gene rator ᠎DEMO!

در فرد فاقد دیابت، انسولین، گلوکاگون و سایر هورمونها از افزایش بیش از حد سطح کتون در خون جلوگیری میکنند. به نظر میرسد این رژیم غذایی از آن دست رژیمهایی است که به جای کلسترول بد، سطح کلسترول خوب را در بدن افزایش میدهد. برای نمونه به راحتی می توان گل کلم رنده شده یا له شده را به جای مواد غذایی پر کربوهیدرات در دستورالعمل های غذایی استفاده کرد. علاوه بر این، رژیم غذایی کتوژنیک آنقدر پر است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش بدهید. مغز عضوی پر مصرف است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند مستقیماً این انرژی را از چربی ها بدست آرود و فقط می تواند آن را از گلوکز – یا کتونها تامین نماید. درباره رژیم کتوژنیک اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد ، اما به نظر می رسد این رژیم برای بسیاری از افراد بی خطر است .

یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، شواهد بهدستآمده از مطالعات بالینی و پیشبالینی دربارهٔ استفاده از رژیم کتوژنیک در درمان سرطان را بازبینی و بررسی نمود. از نظر منتقدان رژیم کتوژنیک به علت استفاده زیاد از چربی بالا باعث افزایش کلسترول بدن می­شود و حملات قلبی را افزایش میدهد. اگر چه بنظر می رسدبا استفاده از این مقاله شما میتوانید رژیم کتوژنیک برای لاغری را از امروز شروع کنید و به راحتی عادات غذایی خود را تغییر دهید و سلامتی خود را بهبود ببخشید. لطفاً توجه داشته باشید: اگر قصد دارید هر نوع رژیم غذایی را امتحان کنید، لطفاً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که میتوانید بدون هیچ عامل تهدیدکنندهای، رژیم بگیرید. رژیم کتوژنیک از دهه ۱۹۲۰ به عنوان یک رژیم غذایی موثر برای درمان صرع به خصوص برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو مبتلا بودند، شناخته شده است. هورمون انسولین در بدن مسئول کنترل قند خون است و البته بر سوخت و ساز چربی و پروتئین هم تاثیر میگذارد.

دلیل این امر احتمالا سطح پایین ترشح هورمون انسولین و در نتیجه جلوگیری از ساخت و تجمع کلسترول بد در خون است. اگه غذاهای کتو و دستور تهیهشون رو از اینجا دانلود کنید، خودتون متوجه میشید. است. پس میتونه همون واکنش التهابی رو در سیستم گوارش ایجاد کنه. ۳- رژیم لاغری کتو برای لاغری برای همه مناسب است؟ بسیاری از افراد بدشان نمیآید این رژیم لاغری را برای کاهش وزن امتحان کنند اما اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند و همین کار را برایشان مشکل میکند. افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک و مصرف غذاهای کتو، به مدت 24 هفته، سطح گلیسرید، کلسترول LDL و گلوکز خون را در چند درصد از بیماران کاهش داد در حالی که در همان زمان، باعث افزایش سطح کلسترول خوب بدن یا همان HDL نیز می شود. در این رژیم، میزان پروتئین مصرفی 35 درصد، میزان چربی 60 درصد و مقدار کربوهیدرات 5 درصد بشقاب غذایی فرد را تشکیل خواهد داد.

خرید کتاب رژیم غذایی کتوژنیک

از طرف دیگر ، رژیم کتو نیز منجر به کتوز می شود و می توان آن را به مدت نسبتا طولانی تری ادامه داد . این آزمایش با نوارهای آزمایش کتون نیتروپروساید انجام میشود که رنگش در حضور اَستواَستون (یکی از سه اجسام کتونی) از «صورتی براق» به «قرمز آلبالویی» تغییر میکند. بله، این یکی از تغییرات شیوه زندگی است که نه تنها به شما کمک می کند سالم غذا بخورید، بلکه باعث رضایت ذهنی شما برای خوردن غذای سالم و خوشمزه می شود. کاربردی هستش. خرما یکی از مهم ترین غذاهای مجاز در رژیم کتو هست. بنابراین مصرف خرما در دسته غذاهای مجاز در این روش قرار میگیره و باید به شکل متعادل دنبال بشه. در یک رژیم کتوژنیک چه نوشینی هایی مجاز است ؟ نوشیدنی های مجاز در رژیم کتو معمولا شامل آب ، قهوه ، چای است . بیشتر وعده های غذایی شما باید شامل پروتئین با سبزیجات و چربی اضافی باشد. مواد غذایی کم چرب یا رژیمی: این مواد اغلب فرآوری شده و میزان زیادی کربوهیدرات دارند. آیا آماده خرید مواد غذایی لازم برای شروع یک رژیم لاغری کتوژنیک هستید ؟