چگونه با استفاده از این نکات با هر چالش رژیم کتوژنیک به راحتی کنار بیاییم

حبوبات رژیم کتوژنیک امیدوارم این لیست جامع غذاهای مجاز کتوژنیک به شما کمک کند که انتخابهای صحیح داشته باشید. دکتر رکسانا عباسی، متخصص بیماری های داخلی و گوارشی و عضو انجمن طب داخلی آمریکا، با داشتن سابقه ای درخشان در ارائه و پیگیری رژیم های غذایی، از جمله رژیم کتوژنیک، می تواند شما را در مسیر لاغری و کاهش وزن بدون تجربه عوارض خطرناک یاری کند. اگر شما به تازگی دچار اضافه وزن یا چاقی شدهاید میتوانید با مشورت و مشاوره از دکتر تغذیه و متخصصان در این حوزه با رژیم کتوژنیک آشنا شده و با استفاده از این رژیم در مدت زمان کوتاهی کاهش وزن چشمگیری داشته باشید.

رژیم کتوژنیک در تهران

سایت رژیم کتوژنیک فرشته دکتر سالیس در اینباره میگوید: «نکته مهم این است که رژیم سم زدایی انواع مختلفی دارد و بسیاری از انواع آن هم موفقیتآمیز بودهاست. یکی از پیامدهای تأکید بر فرمول مجدد، تحریک توسعه مواد غذایی جدید است که ممکن است به جای شکر استفاده شود، به ویژه در تغییرات فنی دشوارتر در غذاها. چرا که در صورت حذف تمام غذاهای کربوهیدراتدار، باید جایگزینی برای دیگر مواد مغذی موجود در خوراکیها پیدا کنید. اگر یکی از خویشاوندان نزدیک، دچار این بیماری شده باشد، بیماری با عنوان «خانوادگی»، در غیر این صورت از آن با عنوان «دورهای» یاد میشود. در دنیای امروز به دلیل استفاده فراوان از فست فود و تغییر در سبک زندگی بسیاری از افراد در جامعه دچار اضافه وزن و چاقی شدهاند این چاقی موجب کاهش اعتماد به نفس و افزایش درصد ابتلا به بیماریهای مختلفی همچون افسردگی یا بیماریهایی مانند دیابت و فشار خون بالا میشود که بهترین راه حل برای این افراد کاهش وزن با استفاده از رژیم و انجام حرکات ورزشی است.

رژیم کتوژنیک زهرا شیری

این دو کتاب به دعوت یودکین در خالص، سفید و مرگبار برای کاهش قابل توجه مصرف شکر شتاب دادهاند. هدف رژیمهای کتوژنیک، ایجاد کتوزیس تغذیه ای در بدن است. بعضی افراد نیز در طی روزه داری وارد حالت کتوزیس میشوند. کتوزیس میتواند منجر به ضعف بدنی و کاهش وزن شود. هیچ شکی در این نیست که اگر شما دچار اضافه وزن هستید و مبتلا به دیابت نوع ۲ نیز میباشید، رژیم لاغری سالم قند شما را کاهش داده، منجر به بهبود سلامتی شده و به شما کمک میکند که حس بهتری داشته باشید.

خوردن آب کافی یکی از مهمترین نکاتی هست که هم در طول رژیم و هم بعد از رژیم باید رعایت بشه. بسیاری از مراکز بهطور سنتی میزان مصرف آب بیماران را به ۸۰٪ نیاز روزانه کاهش میدهند و این موضوع خود مزید بر علت است و امروزه دیگر توصیه نمیشود. آنها باید به تدریج و بهطور نامحسوس انجام شوند تا به انتظارات مردم شوک وارد نشوند و مشتریان ثابت را با خود همراه کنند. به همین دلیل است که ما بعد از مصرف یک ظرف بزرگ سالاد همچنان احساس گرسنگی میکنیم در حالیکه مقادیر زیادی کالری وارد بدن خود کرده ایم.

برای دلیل رویداد این فعالیتها توضیحاتی وجود دارد که از میان آنها میتوان به فعال شدن گیرندگان NMDA که موجب وارد شدن کلسیم به درون مغز میشوند، اشاره کرد. اگر از رژیم کتوژنیک Z217 زیر نظر کارشناس های زیبیتو استفاده کرده باشین، قطعا میدونید که ما برای هر روز یک سری ورزشهای ساده، مثل پیاده روی رو برای افراد در نظر میگیریم. با این حال، آنچه برای یک فرد موثر است امکان دارد برای دیگری کارساز نباشد.

C᠎ontent h᠎as be en g​enerated by GSA C᠎onte nt G᠎enerator  D emov᠎er sion.

رژیم غذایی کتوژنیک نی نی سایت

مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از این رژیم پیروی می کردند به طور متوسط 11.9 کیلوگرم در یک دوره 2 ساله از دست دادند. تناوب حملهها متفاوت است، از چند بار در طول مدت زندگی گرفته تا چندین بار در هفته، یا متوسط یک بار در ماه. همچنین سازمانهای غیردولتی حامی سلامت مواد غذایی در طول دهه ۱۹۹۰ بیشتر نمایان شدند و آگاهی در مورد مشکلات رژیم غذایی را افزایش دادند. ثانیاً، از آنجایی که افراد تا ۳۰ درصد از کالری دریافتی روزانه خود را به عنوان ساکاروز مصرف میکنند، غیرمعمول نیست، این مصرف باعث حذف غذاهای مطلوب تر میشود و گاهی اوقات میتواند منجر به کمبود برخی مواد مغذی شود.

آیا رژیم کتوژنیک ضرر دارد

اگرچه پنیر، کره و خامه مواد اصلی روزمره هستند، اما به طرز شگفت انگیزی می توان بدون لبنیات کتو کرد. غذاهای این رژیم شامل کره، سس مایونز، کره بادام زمینی و روغنها مثل روغن زیتون یا روغن کانولا هستند. کره انتخاب خوبی برای رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید. اولین توصیهٔ درمانی برای این نوع از سردردها، استفاده از مسکنهایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن است، همچنین برای تهوع و پیشگیری از حمله، استفاده از آنتی امتیک توصیه میشود.

رژیم کتوژنیک و ورزش

همه چربیها کالری زیادی دارند، بنابراین در رژیم کم چرب، میزان کالری دریافتی به شدت کم میشود. ساختار رژیم غذایی کتوژنیک به این صورت است که با کم کردن مصرف کربوهیدارت، چربی را جایگزین آن میکند. میزان اضافه وزن بالای شما اهمیتی ندارد چرا که در صورت کاهش مقداری از وزنتان، قند خون شما بهطور معناداری کاهش پیدا میکند. در زمان انتشار، بهطور کلی پذیرفته شد که افزایش نگران کننده اخیر در بروز بیماری عروق کرونر قلب (CHD) به دلیل مصرف بیش از حد چربی حیوانی است. همچنین در بسیاری از جوامع در حال توسعه، حتی در جوامعی که کمبودهای گسترده دارند، در حال افزایش است، جایی که «بار مضاعف» سوء تغذیه را ایجاد میکند.

درد بهطور کلی با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش مییابد. از میان محرکهای رایج گزارش شده میتوان به استرس، گرسنگی، و خستگی (همه این موارد بهطور یکسان در بهوجود آوردن سردرد تنشی مؤثر میباشند) اشاره کرد. برای اثرات متابولیک عمومی که منجر به CHD و/یا دیابت نوع ۲ میشود، نویسنده پیشنهاد میکند که تغییرات در میزان تولید انسولین یا حساسیت بدن به آن ممکن است یکی از اثرات اولیه مصرف بیش از حد ساکاروز باشد. پیش از این، هدف اجماع برای مصرف شکر ۱۰ درصد کالری بود. علاوه بر این، در کشورهای توسعه یافته، افزایش مصرف ساکاروز که در چند دهه گذشته اتفاق افتاده بود، به موازات افزایش بروز دیابت نوع ۲ بود.

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

نتایج فرضیه چربی را تأیید نکرده بود. در این رژیم غذایی شما بیشتر چربی و مقدار بسیار کمی کربوهیدرات مصرف می کنید. در آمریکا حدود ۶۰٪ از مردان و ۱۸٪ زنان در یک سال مبتلا به میگرن شدهاند که به ترتیب حدود ۱۸٪ و ۴۳٪ با خطر ابتلا به بیماری در تمام طول عمر خود مواجه بودهاند. یافتههای مطالعه سلامت مؤسسه ملی آمریکا حاکی از آن است که ترکیب یک رژیم لاغری و فعالیت بدنی منجر به کاهش ۷ درصدی ریسک پیشرفت دیابت میشود. فارغ از شواهد موفقیت یا عدم موفقیت، رژیم مد روز به شدت محبوب است و سالانه بالغ بر ۱۵۰۰ کتاب در این زمینه منتشر میشود و بسیاری از مصرفکنندگان چنین رژیمی، سالانه ۳۵ میلیارد دلار برای این صنعت در ایالات متحده گردش مالی به همراه میآورند.

زمانی که Pure, White and Deadly برای اولین بار منتشر شد، یودکین یکی از اعضای پانل رژیم غذایی و بیماریهای قلبی عروقی کمیته جنبههای پزشکی سیاست غذایی (COMA) بود که در آن زمان نهاد اصلی مشاوره علمی در مورد تغذیه برای دولت بریتانیا بود. فصلی به نام شکر باید ممنوع شود نشان میدهد که دیر یا زود قوانینی برای جلوگیری از مصرف این همه ساکاروز مورد نیاز خواهد بود (این بار نشان دهنده مالیات صنعت نوشیدنیهای غیرالکلی بریتانیا یا «مالیات قند» است). تحریک مغناطیسی مغز نویدبخش نشان میدهد. تشنجها یا «موضعی» هستند (محدود به یک نقطهٔ خاص از مغز) یا «فراگیر و منتشر» (که در سرتاسر مغز منتشر شده و منجر به کاهش سطح هوشیاری میشود).

آنها منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا بوده که موجب حفظ توده عضلانی طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم می شوند. شیر نارگیل را اضافه کنید، بگذارید بجوشد، حرارت را کم کنید تا بجوشد، درب آن را ببندید و 30-40 دقیقه دیگر بپزید و هر 5-10 دقیقه هم بزنید. اگر میخواهید از شیرین کننده در دستور غذایی خود استفاده کنید. مانند قبل، شواهد بر مقایسه بین کشورهای مختلف در بروز دیابت نوع ۲ و مصرف ساکاروز، و همچنین بر تفاوتهای درون کشوری بین جمعیتهای فرعی که ساکاروز کمتر یا بیشتر مصرف میکردند، متکی بود. سرانجام، نقشی را که یودکین در این تاریخ طولانی ایفا کرده بود، تشخیص داد و از این رو الهامبخش اصلی برای انتشار مجدد Pure, آنچه رژیم کتوژنیک می تواند در مورد برای لاغری سریع شکم به شما بیاموزد White and Deadly در سال ۲۰۱۲ بود که لوستیگ مقدمهای برای آن نوشت.

قبلاً فکر میشد ساکاروز و نشاسته به روشهای مشابهی متابولیزه میشوند و بنابراین از تغذیه قابل تعویض هستند، اما شواهد جدیدتر نشان داده بود که متابولیسم آنها تفاوت معنی داری دارد. این پیشنهاد نشان دهنده شناخت گسترده متعاقب مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک و وضعیتی است که به عنوان بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شناخته میشود. رژیمهای مد روز اغلب همراه با ادعاهای اغراقآمیزی همچون کاهش وزن سریع (معمولاً بیش از ۱ کیلوگرم در هفته) هستند و ادعاهای بهبود سلامتی به کمک سمزدایی و گاهی پیشنهادهای خطرناک همانند انتخاب وعدههای بسیار محدود و ناچیز غذایی را نیز مطرح میکنند که در برخی مواقع، پیشنهادهای غیر خوراکی و نامعقولی همچون کرک پنبه هم در آنها یافت میشود.

اولئوروپئین اصلی ترین آنتی اکسیدان زیتون است که خواص ضد التهابی بالایی داشته و به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. گل کلم یک محصول خوب جایگزین سیب زمینی های شیرین است زیرا اغلب به عنوان جایگزینی برای سایر غذاهای نشاسته ای نیز استفاده می شود (می توانید آن ها را با روغن زیتون و سیر پوره کنید). به زبان ساده، رژیم کتوژنیک یک چالش در اجرای برنامهی غذایی است که در آن کربوهیدرات دریافتی بدن بین ۲۰ تا ۵۰ گرم است.

اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بی خطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید. در سال ۲۰۰۹ یک سخنرانی در مورد اثرات قند بر سلامتی توسط رابرت لوستیگ، متخصص غدد درون ریز کودکان آمریکایی، در فضای مجازی منتشر شد. نوسان سطح هورمون میتواند در بروز آن نقش داشته باشد. برای کسانی که دیابت دارند و همچنین کسانی که به دنبال رژیم لاغری هستند، شیرین کننده طبیعی استویا میتواند بسیار مناسب باشد چون جذب بدن نمیشود ولی کام شما را شیرین میکند.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

نشان داد که ۷۰ مورد شامل اهداف کمی برای چربی و تنها ۲۳ مورد برای قند بودند. اما هر دو به شدت نشان دهنده دخالت ساکاروز در اتیولوژی CHD و آنچه قبلاً دیابت شروع بلوغ (دیابت نوع ۲) نامیده میشد، هستند. در طول قرن های گذشته، رژیم های غذایی کتوژنیک برای درمان اختلالات عصبی و اختلالات شناختی مانند صرع و علائم آلزایمر استفاده می شده است. دیده شدهاست، زمانیکه یک دوز از دگزامتازون وریدی به درمان استاندارد حملهٔ میگرنی اضافه شد، در عرض ۷۲ ساعت سردردها حدود ۲۶٪ کاهش داشتند.

رژیم کتوژنیک روشن ضمیر

توجه کردهاید بعد از نوشیدن یک قوطی نوشابه احساس بهتری دارید؟ بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند. شواهد اپیدمیولوژیک مبنی بر نقش ساکاروز در CHD در سال ۱۹۵۷ شروع به جمعآوری کرد. به استثنای پوسیدگی دندان، هیچیک از این شرایط به اندازه CHD و دیابت نوع ۲ ارتباط قوی با مصرف ساکاروز نشان ندادند.

رژیم کتوژنیک زیباتن

تحقیقات جدید نشان میدهد امواج ناشی از بسیاری از وسایل الکترونیکی ازجمله مایکروفر، موبایل، تبلت و لپتاپ میتوانند محرک این بیماری و حتی موجب تشدید سردرد در این بیماران شوند. لوستیگ مقدمهاش را با Pure, White and Deadly به پایان میرساند: «من مفتخرم که شاگرد یودکین هستم و در احیای کار و شهرت او و کمک به پیشرفت میراث و پیام بهداشت عمومی او کمک میکنم. ↑ “Pure, White, and Deadly. How Sugar Is Killing Us and What We Can Do to Stop It”. Epilepsy and the ketogenic diet.