رژیم خام گیاهخواری چگونه است؟ | رژیم خام گیاهخواری به مدت 15 روز


رژیم خام گیاهخواری در قرن نوزدهم بین بسیاری از مردم رایج شد و در ادامه مورد توجه قرار گرفت.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

گیاهخواری خام رژیم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این برنامه رژیم غذایی که شامل قوانین این برنامه و همچنین یک برنامه غذایی خام است ، مزایای زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز اینگونه در نظر گرفت.

در حالی که برخی این رژیم را به منظور کمک به محیط زیست و حفاظت از کره زمین انتخاب می کنند ، گروه دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این برنامه آشنا می شویم. برای دریافت برنامه رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این برنامه رژیم غذایی

این شاخه ای از برنامه گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی ، از اواسط قرن 19 مورد استفاده قرار گرفته است. مصرف مواد غذایی با منشاء حیوانی را ممنوع می کند.

همچنین در این برنامه غذایی ، مصرف گیاهان پخته شده ، سبزیجات و میوه ها با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این برنامه بر اساس خوردن مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، دانه های مغذی و حبوبات است. این برنامه غذایی از روش های دیگر پخت و پز مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه استفاده می کند.

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معتقدند که غذاهای آماده خواص کمتری نسبت به شکل خام خود دارند. به همین دلیل ، مردم معمولاً این برنامه را به منظور استفاده از مزایای رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل ها در این برنامه چندان رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

مزیت – فایده – سود – منفعت

این برنامه فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی با کاهش فشار خون می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات محققان نشان داده است افرادی که از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند 75 درصد کمتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایای فوق ، بهتر است از برنامه خام گیاهخواری زیر نظر متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از برنامه استاندارد پیروی نکنید ، کمبود غذا نیز می تواند باعث ناباروری و قاعدگی نامنظم شود. یک برنامه غذایی مناسب علاوه بر دستیابی به تناسب اندام ، به شما کمک می کند غذاهای مفید را جذب کنید.

غذای خام گیاهی

غذاهایی که باید در برنامه خام گیاهخواری بخورید:
• میوه های خشک ، تازه و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• دانه ها و مغزهای خام
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر سبزیجات خام (رژیم غذایی با شیر)
• کره سبزیجات خام
• روغن های گیاهی
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی ، مانند پودر نارگیل خام یا آب افرا
ادویه جات ترشی جات ، از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در برنامه گیاهی خام نمی توانید بخورید:
میوه ها ، سبزیجات ، حبوبات و دانه های پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: لاغری ران و پاها

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه خام گیاهخواری

صبحانه در این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی خام توت سیاه
• اسموتی انرژی شکلاتی
• اسموتی با دانه های چیا و شکلات بپوشید
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• پنکیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی سبز اسپیرولینا
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن
صبحانه خام گیاهخواری

غذاهای خام گیاهخواری می توانند شامل موارد زیر باشند:

سالاد آواکادو
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ خوشمزه با سوپ کره گیاهی خام
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
رشته فرنگی بادمجان خام با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با سس پنیر ، سالسا و آجیل
لازانیا بادمجان خام و گوجه فرنگی با سس پنیر و آجیل
لازانیا خام با طعم سبزیجات و پستو و سس گوجه فرنگی

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با گیاهخواری خام چقدر از دست می دهیم؟

رژیم خام گیاهخواری در کاهش وزن و تثبیت بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این برنامه می تواند ذخایر چربی بدن را تقریباً 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر بر روی گروهی از گیاهخواران خام از کاهش وزن 10 تا 12 کیلو در مدت 3.5 سال خبر داد.

در موارد زیر:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در یک دوره هفت روزه از برنامه مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین مواد خام را در برنامه روزانه خود مصرف می کنند ، شاخص توده بدنی پایین تری دارند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در طول این برنامه به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این برنامه به معنای پیروی از عادات غذایی خاص در طول یک دوره زمانی است. برنامه های خام گیاهخواری معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این دوره ها ، مردم از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای آماده خودداری می کنند.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتیجه نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. برنامه های خام گیاهخواری معمولاً باید زیر نظر متخصص انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین ها یک خطر معمول برای گیاه خواران است. تحت نظارت متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی برنامه کاهش می یابد.

اگر به این برنامه علاقه دارید اما هرگز سابقه مصرف خام نداشته اید ، بهتر است دوره های کوتاه مدت را زیر نظر متخصص شروع کرده و به تدریج دوره های کاهش وزن خود را تمدید کنید.

غذای خام به مدت 40 روز

غذای خام 40 روزه

راه های زیادی برای دسترسی به غذاهای خام و پیروی از این برنامه در چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

غذای خام 40 روزه – 50٪ غذای خام: پیروی از یک برنامه غذایی خام در ابتدا برای بسیاری دشوار است. یک راه آسان برای شروع این برنامه این است که 50٪ از غذای دریافتی روزانه خود را به غذای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید همه محصولات حیوانی را از برنامه خود حذف کرده و 50 درصد از غذای دریافتی روزانه خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 رژیم خام گیاهخواری ، بهتر است با اقدامات کوچکتر شروع کنید تا با عادت دادن بدن به رژیم جدید از بروز شوک یا مشکلات گوارشی جلوگیری کنید. روش 50-50 را می توان به دو طریق اجرا کرد: 50٪ خام گیاهخواری و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند اما کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند روند کاهش وزن را مشکل کند. روش دوم 50 درصد گیاه خواری خام و 50 درصد مصرف غذاهای سالم پخته شده است. استراتژی دوم انتخاب سالم تری برای پیروی از این برنامه و تغییر تدریجی عادات غذایی است

در موارد زیر:

این برنامه 40 روزه – 80 food غذای خام: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادات غذایی به گیاهخواری خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است مراقب 20 درصد دیگر این برنامه باشید.

انتخاب غذاهای سالم تهیه شده در این بخش بسیار مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن جلوگیری کند.

برنامه غذای خام 40 روزه – 100٪ غذای خام: در این روش ، تمام غذاهای آماده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر رعایت چنین رژیمی به مدت 40 روز برای شما دشوار است ، می توانید از رژیم های کوتاهتر یا روشهای 50-50 و 20-20-80 استفاده کنید تا بدن خود را به نخوردن غذاهای پخته عادت دهید.

در ادامه ، منو را با 100 food غذای خام به مدت 10 روز مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ صبحانه: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر سبزیجات خام پیچیده در سالاد ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز دوم – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: کیک خام

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ صبحانه: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: براونی خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ صبحانه: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ صبحانه: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ خرد کردن سبزیجات و سالاد ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ صبحانه: سالاد بزرگ ؛ شام: ساندویچ تاکو ؛ دسر: براونی خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ صبحانه: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ خام چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک خام ؛ صبحانه: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خام

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ صبحانه: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: کیک خام
گیاهخواری خام و پاکسازی بدن

غذای خام به مدت 15 روز

غذای خام 15 روزه

برنامه غذایی 15 روزه خام می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این برنامه می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن خارج کرده و بین 3 تا 6 کیلوگرم وزن کم کند. می توانید این برنامه را به صورت 50-50 ، 20-80 یا 100 food غذای خام دنبال کنید.

گیاهخوار خام 21 روزه

یکی از استراتژی های رایج در کاهش وزن و پاکسازی بدن ، رعایت یک برنامه 21 روزه و یک دوره استراحت 7 روزه است. این دوره از برنامه ، مانند نمونه هایی که تاکنون بررسی شده است ، می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

به مدت 21 روز ، می توانید سموم را از بدن خود خارج کرده ، احساس سبکی و نشاط کنید و حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. شما همچنین می توانید این دوره گیاهخواری خام را طبق آنچه در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذاهای پخته دنبال کنید.

مروری بر مقاله

این برنامه یک برنامه غذایی رو به رشد نیست ، اما در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در دوره ای از این برنامه ، مردم از مصرف غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته خودداری می کنند. این برنامه بر اساس مصرف سبزیجات ، میوه ها و حبوبات خام است. این رژیم غذایی می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید