راز رژیم کتوژنیک اصلاح شده در ششگام ساده آشکار شد.

این روز ها رژیم کتوژنیک به لطف فوایدی که در کاهش وزن و کنترل فند خون دارد بسیار روی زبان ها افتاده است و در موتور های جستجو گر به یک کلمه پر سرچ تبدیل شده است. متأسفانه اغلب مردم به این نکته مهم توجه نمیکنند و فقط چون میشنوند که رژیم کتو این فواید را دارد سرخود یا از منابع غیر معتبر مثلا فضای مجازی و اینستاگرام که امروزه پر شده از اطلاعات بعضأ غلط، رژیم میگیرند و هر چند مدتی هم کاهش وزن دارند یا فوایدی تجربه میکنند اما به مرور و در طولانیمدت مشکلات عدیده ای پیدا میکنند.

رژیم کتوژنیک ماچا

حبوبات رژیم کتوژنیک با این حال فقط رژیم های کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. با این حال، مشاهده شده در افرادی که رژیم کتوژنیک به صورت چندین دوره برقرار بوده، احتمال بروز سندرم متابولیسم کاهش و سلامت افراد بهبود یافته است. یعنی میشه گفت در کل رژیم کتوژنیک که به صورت دوره ای ( یعنی به مدت مشخص ) گرفته میشه، عوارض جانبی خاصی رو به همراه نداره. در سال 1926، کاشف قطب شمال، Vilhjalmur Stefansson به خود اجازه داد به مدت یک سال در بخش متابولیک حبس شود و فقط گوشت و چربی بخورد، و بدون هیچ مشکلی در سلامتی اش این دوره را گذراند.

برای مثال زمانی که در حال تماشا کردن مسابقه فوتبال هستید ، نباید فقط بخاطر اینکه شکستن تخمه یا خوردن پف فیل در حال تماشای تلوزیون حس خوبی به شما می دهد ، این خوراکی ها را مصرف کنید. در هر رژیم غذایی برای رسیدن به موفقیت باید ثابت قدم باشید. اگر شما گیاهخوار یا اصطلاحا “vegan” هستید و می خواهید به رژیم کتوژنیک روی بیاورید بخاطر داشته باشید که محدودیت های رژیم غذایی گاهی اوقات می تواند کمی شدید باشد.

رژیم کتوژنیک علم ورزش

همچنین مهم است به یاد داشته باشید که «رژیمهای غذایی یویو» که منجر به نوسانات سریع وزن میشوند با افزایش میزان مرگ و میر در ارتباط هستند. علاوه بر اینها ، این رژیم منجر به کاهش فشارخون دیاستولیک و سطح تری گلیسیرید می شود. رژیم کیتو دایت باعث افزایش سطح اسید اوریک و کلسیم در خون می شود که ادرار را اسیدی تر می کند و منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود. این عارضه جانبی معمولا پس از 3 تا 4 هفته از بین می رود. ولی، لازم است تاکید کنیم که استفاده طولانی مدت از این رژیم موجب بروز عارضه ای با نام ” کتوفلو” می شود که باعث کاهش عملکرد ذهن، کاهش انرژی و کاهش سطح مواد معدنی در بدن و اختلالات خواب می شود.

سرطان: رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. رژیم کیتو با کالری محدود: این روش برای درمان سرطان ابداع شد که در آن شما هم کربوهیدرات و هم کالری دریافتی را کاهش میدهید. با انجام رژیم کتو شما وارد فازی به نام کتوسیس میشوید که این وضعیت متابولیسمی در زمان تامین انرژی بدن از کتون ها به جای گلوکز رخ میدهد. در اصل ، این رژیم غذایی است که باعث می شود بدن کتون ها را به جریان خون آزاد کند.

رژیم کتوژنیک ایرانی

رژیم غذایی کتوژنیک که البته با اسم های رژیم کتو ( کیتو ) و یا کتو زا هم شناخته میشه بر اساس یک اصل ساده کار میکنه. اتفاقی نیست که برخی از بهترین مواد غذایی مبارزه کننده با سرطان در لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک قرار دارد. مواد غذایی مثل سبزیجات خام، میوه ها، سالاد را در رژیم خود بگنجانید. روی غذاهای پرچرب و کم چرب مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات و سبزیجات کم کربوهیدرات و همچنین نوشیدنی های بدون قند تمرکز کنید.

با این حال، برخی از گونه ها به طور طبیعی با مقادیر کمی آب میوه طعم دار می شوند و ممکن است حاوی کربوهیدرات باشند. میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند، بنابراین ممکن است فکر کنید که شیرینی های طبیعی در رژیم غذایی مرسوم و پرچرب و کم کربوهیدرات ممنوع است. مطالعه دیگری نشان داد زنانی که در دوران بارداری و شیردهی از رژیم غذایی مدیترانهای پیروی میکردند، در دوران شیردهی چربی کمتری به بدن خود وارد کرده و شیر کمچربتری تولید نموده بودند. این رویکرد غذایی در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که به دنبال کاهش A1C خود هستند، محبوبیت فزاینده ایی پیدا کرده است که میانگین اندازه گیری دو تا سه ماهه سطح قند خون است.

رژیم کتوژنیک خوبه

همچنین افرادی که به دنبال لاغری و کاهش وزن هستند علاوه بر رژیم میزان زیادی از تمرینات هوازی را انجام میدهند و این موضوع نیز ریزش عضلانی را به دنبال خواهد داشت. در نهایت پس از رعایت این رژیم خواب راحت و با آرامش خواهید داشت. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بیخطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید. رژیم کتوژنیک در کودکان به گونهای طراحی شده است که بدن را به سمت کتوز سوق دهد، حالت متابولیکی که در آن بدن برای انرژی از چربی به جای کربوهیدرات استفاده می کند.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا در معرض

این رژیم بیشتر برای ورزشکاران مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نخست آنکه میزان کالری مورد نیاز را روی ۸۰-۹۰٪ میزان انرژی توصیهشدهٔ روزانه (RDA) برای سن کودک تنظیم میکنند. میزان پروتئین مورد نیاز سالمندان: با افزایش سن علاوه بر کاهش توده عضلانی، ذخیره پروتئینی بدن نیز کاهش مییابد و میزان نیاز به پروتئین با افزایش سن نه تنها کاهش نیافته بلکه ثابت مانده یا افزایش مییابد. در رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شما مجاز هستید تا پروتئین دریافتی خود را به ۳۰ درصد افزایش دهید و در عین حال مقدار چربی دریافتی شما به ۶۵ درصد کاهش مییابد. یا آنکه منجمد نمود و با آن بستنی درست کرد.

رژیم کتوژنیک برای تشنج

با این کار یک رژیم کاملا درست با شرایطتون انتخاب و کاهش وزن با اون به بهترین شکل ممکن اتفاق میوفته. ایشان از معدود متخصصان تغذیه در زمینه رژیم کتوژنیک هستند که به عنوان بهترین دکتر رژیم کتو هم معروف میباشند. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. تحقیقها منتشر شده در ژورنال عصب شناسی کودکان نشان داد، در بین کودکانی که رژیم کتو را به عنوان درمان بیماری صرع داشته اند، از بین ۱۹۵ بیمار، در ۱۳نفر آنها سنگ کلیه ایجاد کرده است.

کتون محصول کتوژنز بوده و مقداری از آن از ادرار دفع می ­شود. مصرف پروتئین باید متعادل باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد آن می تواند باعث افزایش انسولین و کاهش کتون شود. مطالعات نشان می­ دهد که کتوز موجب کاهش تشنج در بیماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان می ­شود. اگرچه این رژیم در دهه گذشته به عنوان یک استراتژی کاهش وزن رایج شده است، اما در ابتدا ۱۰۰ سال پیش به عنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع طراحی شد.

رژیم کتوژنیک متناوب

سلول های سرطانی

فقط و فقط میتونن از قند برای زنده موندن استفاده کنن. گوشت، پنیر، شیر، چربیهای حیوانی و تخم مرغ (اگرچه برخی از تغییرات فقط گوشت، بدون تخم مرغ و لبنیات را مجاز میدانند). مثلاً وقتی رژیمی ادعا می کند در یک هفته 8 کیلو وزن بدن کم می شود، سوالی که مطرح می شود این است که اولاً مگر اصلاً بدن انسان می تواند این میزان چربی را فقط در یک هفته بسوزاند؟ علاوه بر این، رژیم کتوژنیک آنقدر باعث سیری می شود که می توانید بدون شمردن کالری وزن خود را کاهش دهید. در این بخش لیست کاملی از غذاهایی که مصرف اونها در رژیم لاغری کتو مجاز هستش آورده شده.

یکی از این دلایل، افزایش پروتئین مصرفی است که این امر بهنوبهی خود فواید زیادی برای سلامتی دارد. برخی از دانشمندان برخی محصولات لبنی را با فواید سلامتی مرتبط می دانند. هر چند که پیروی از رژیم کتو کاری بسیار آسان تلقی میشود اما با توجه به اطلاعاتی که در بیرون منتشر شده ممکن است بسیار گیج کننده به نظر می آید. هنگامی که رژیم کتوژنیک با محدودیت کالری ترکیب شود، بدن به طور موثر برای سلول های سرطانی غیر قابل مهار خواهد بود. برنج قهوه ای حاوی مقدار زیادی فیبر و کربوهیدارت اصلی است که انرژی فوری را برای شما فراهم می کند.

رژیم کتوژنیک و یبوست

درمان لرزش اساسی اگر لرزش اساسی در امور روزمره اختلال ایجاد کند، بیمار به دارودرمانی طولانی مدت نیاز پیدا می کند. میان وعده ها خیلی مهم هستند، اگر شما میان وعده هایتان را کنار نگذارید و حتما آن ها را طبق برنامه میل کنید، مسلما به رژیم کتوژنیک خود پایبند خواهید بود و خیلی راحت تر می توانید آن را ادامه بدهید. پس قبل از انجام هر گونه عملی در زمینه تغذیه و مخصوصا در انتخاب کردن رژیم های غذایی، اول به یک متخصص تغذیه بروید و مشکلتان را با او در میان بگذارید.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

مطالعه ای بر روی 135000 بزرگسال از 18 کشور مختلف نشان داد که مصرف زیاد کربوهیدرات با خطر مرگ و میر بیشتر مرتبط است، در حالی که چربی های کامل و انواع مختلف چربی خطر مرگ و میر را کاهش می دهند و اسیدهای چرب کامل و چربی با بیماری های قلبی عروقی، انفارکتوس میوکارد یا مرگ مرتبط نیستند. اما بعضی افراد، با دستکاریهایی که دررژیم کتوژنیک اصلی کردهاند که اغلب به آن رژیم کتوژنیک اصلاح شده می گویند و ادعا میکنند که دیگر عوارض رژیم کتوژنیک را ندارد، البته اینها در واقع اصلا کتوژنیک نیستند. مطالعات نشان داده تمرینات گردشی با زمان بسیار کم استراحت یا اصلا بدون استراحت، ضربان قلب را به مقدار کافی بالا نگه می دارند و فواید قلبی و عروقی نیز دارند.

یبوست در رژیم کتوژنیک

به خصوص قبل و بعد از تمرینات ورزشی. برای اطمینان از بهرهمندی از تمام مزایای رژیم کتو، بهتر است دیگر ۱. در حال حاضر رژیم غذایی برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کند شدن رشد تومور مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین می توانید به جای رب انار از رب آلوچه، رب نارنج استفاده نمایید. برخی از چاشنی ها یا سس ها: زیرا غالبا حاوی قند و چربی ناسالم می باشند. با مصرف نشدن کربوهیدرات، بدن مجبور میشه برای تامین انرژی از ذخیره چربی و چربی هایی که وارد بدن میشه استفاده کنه. This content h᠎as  be en done wi th the he lp  of G SA Con​te nt G​en er​ator DEMO.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از آنچه رژیم کتوژنیک می تواند در مورد برای لاغری سریع شکم به شما بیاموزد ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.