رژیم کتوژنیک را کجا پیدا کنیم

از آنجایی که سلولهای تومور قادر به هضم و استفاده از اجسام کتونی به عنوان منبعی از انرژی نیستند، رژیم کتوژنیک برای درمان کمکیِ احتمالی در آنچه رژیم کتوژنیک می تواند در مورد برای لاغری سریع شکم به شما بیاموزد سرطانها پیشنهاد شدهاست. اگر تمایل به نوشیدن شیک های پروتئین بعد از اتمام تمرین دارید ،فقط کافیست مطمئن شوید که در طول روی به مقدار زیاد پروتئین دریافت نکرده اید. رژیم های کتوژنیک دوره ای یا هدفمند روش های تغذیه ای پیشرفته تری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران حرفه ای استفاده می 7 غیرقابل تصور برنامه غذایی کتوژنیک تبدیل 1402 شوند.

حجم غذا در رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک شیراز رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد تا در نزدیکی تمرینات ورزشیتان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. به بدن ما اجازه میدهد که کمبود طولانی مدت آنها کتوز را به حرکت درآورد، که چیزی بیش از یک فرآیند طبیعی یا سوزاندن ذخایر چربی محیطی ذخیره شده قبلی به دلیل قحطیهای احتمالی نیست. این یعنی بعد از مدتی بدن به حالت چربی سوزی خودکار میوفته و از چربی های اضافه ای که قبلا ذخیره کرده بود به عنوان سوخت استفاده میکنه. این رژیم حتی برای ورزشکاران هم توصیه میشود چون در این روش با برنامه ریزی و مصرف کالری و پروتئین در زمان مشخص و در مقابل نخوردن غذا در زمان مشخص، این نتیجه حاصل خواهد شد که: به دلیل تاثیر مثبت این روش بر توده بدنی، چربی کمتری در بافت ها ذخیره شده و در مقابل حجم عضلات نیز بیشتر و خالص تر میشود.

البته، مانند هر رژیم غذایی دیگری نتایجی که افراد از کتو گرفته اند منحصر به فرد است چون افراد متفاوت هستند و تا زمانی که کتو را شروع نکنید، نمی توانید بگویید که بدن شما چگونه از نظر جسمی واکنش نشان خواهد داد یا اینکه چگونه می توان آن را به راحتی از نظر ذهنی دنبال کرد. پزشکان معمولا رژیم کتوژنیک در کودکان را توصیه نمی کنند چون ممکن است حفظ آن در درازمدت کمی مشکل باشد. این مشکل بسیارحائزاهمیت است، زیرا فیبر برای عملکرد سالم روده ضروری است و باکتری های مفید موجود در روده را تغذیه می کند.

برای محدود کردن کربوهیدرات ها، بیشتر سبزیجات و میوه های غنی از موادمغذی کمتر مصرف می شوند. در سال ۲۰۰۸ یک مجمع پزشکی بین المللی اعلام کرد رژیم کتوژنیک باید پس از استفاده دو داروی ضد تشنج ناموفق به کودک ارائه شود. معمولاً دوره ی این رژیم حدود دو سال طول می کشد و پس ازاین دوره یا قطع می شود یا به شکل اصلاح شده آتکینز تغییر پیدا می کند. درصد زیادی از افراد رعایتکننده رژیم کِتون اظهار کردهاند که رعایت این برنامه غذایی سبب کاهش خوابآلودگی آنها در طول روز و افزایش سطح هوشیاری شده است.

در سال 1958، دکتر ریچارد ماکارنس کتاب Eat Fat and Grow Slim را منتشر کرد که در آن اظهار داشت کربوهیدرات ها و کالری ها مقصر افزایش وزن هستند. در سال های اخیر، رژیم کتو که با عنوان رژیم کتوژنیک نیز شناخته می شود، یک برنامه محبوب برای کاهش وزن بوده است. جالب است بدانید که این چربی های اضافی رابطه مستقیمی با سندروم متابولیک و دیابت نوع ۲ دارند. آخرین فایده ای که می توان در مورد این برنامه غذایی ذکر کرد کنترل دیابت است. این رژیم لاغری یک برنامه کاهش وزن است که ادعا میکند با آن می توان طی ۱۳ روز بین ۵٫۵ تا ۱۳ کیلوگرم وزن کم کرد.

رژیمهای مد روز اغلب همراه با ادعاهای اغراقآمیزی همچون کاهش وزن سریع (معمولاً بیش از ۱ کیلوگرم در هفته) هستند و ادعاهای بهبود سلامتی به کمک سمزدایی و گاهی پیشنهادهای خطرناک همانند انتخاب وعدههای بسیار محدود و ناچیز غذایی را نیز مطرح میکنند که در برخی مواقع، پیشنهادهای غیر خوراکی و نامعقولی همچون کرک پنبه هم در آنها یافت میشود. رژیم کتوژنیک بیش از آن که یک رژیم لاغری باشد، نوعی رژیم مفید و بسیار کاربردی برای تامین سلامت بدن و رسیدن به یک سبک زندگی سالم و ایمن مناسب است. به همین دلیل رژیم کتوژنیک برای همه مناسب نیست.

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

رژیم کتو با چربی بالا یک رژیم بحث انگیز می باشد. مرحله 4: زمانی که سطح کتون خون شما به یک نقطه خاص می رسد، وارد حالت کتوز می شوید. آزمایش: برای اینکه متوجه شوید که آیا بدن شما وارد فاز کتوز شده است می توانید از نوارهای آزمایش ادرار، آزمایش نفس یا آزمایش خون استفاده کنید. با این حال، هیچ آزمایش و بررسی انسانی برای تایید و حمایت از ایجاد کتوز در درمان این بیماریها انجام نشده است. اگرچه اغلب میشود از مصرف چربیها بهواسطه کالری بسیار بالایی که دارند اجتناب کرد.

رژیم غذایی کتوژنیک

برخلاف رژیم های دیگر که فردناچار به تحمل گرسنگی است، در این رژیم غذاهای پرچرب گنجانده می شود. محصولات لبنی پرچرب منبع خوبی از پروتئین و همچنین چربی هستند. از دهه ی ۱۹۲۰ به عنوان راهی برای درمان صرع مقاوم استفاده شد.زمانی که هنوز داروهای ضد صرع تولید نشده بود این روش تنهادرمان موثرصرع بود. پیروی از رژیم غذایی کتوژنیکژنیک می تواند نیاز فرد به داروهای ضد صرع را کاهش بدهد اما با این حال هنوز هم خطر تشنج به صورت بالقوه وجود دارد.

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت

با این حال، به خاطر داشته باشید که تحقیقات در بسیاری از این زمینهها هنوز قطعی نیست. این در حالیه که توی همین بازه زمانی افرادی که از رژیم های کم چربی یا کم کالری استفاده میکنن بین 3 تا 4 کیلو وزن کم میکنن. کسانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، در ابتدا خیلی سریع تا ۵ کیلو در هفته (یا کمتر) را تجربه میکنند. سپس پروتئین آن را بر اساس نیازهای روزانه جهت رشد مناسب بیمار و حفظ سلامت بدن محاسبه میکنند که حدوداً ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن است.

آیارژیم کتوژنیک برای کاهش وزن کودکان و نوجوانان مناسب است؟ رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد است. کودکان در مرحله ی حساسی از زندگی خود قرار دارند که باسرعت زیاد رشد می کنند به همین دلیل تغذیه آن ها بسیار مهم است. از قوانین مهم این رژیم غذایی استفاده از کربوهیدرات های کم پروتئین مناسب و همچنین چربی زیاد است. بعدش یک تابه مناسب بردارین و اون رو با روغن نارگیل چرب کنین. چربیهای ناسالم در روغن جامد، فست فودها و گوشتهای پرچرب وجود دارند. در این رژیم روزانه میزان چربی مصرفی شما باید چیزی معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت

همچنین پروتیین در این رژیم به میزان متوسط مصرف میشود و به این ترتیب روند لاغری و کاهش چربی د ر فرد صورت میپذیرد. مواد غذایی که ما به صورت روزانه مصرف می کنیم، شامل دو دستهاند. همچنین شواهد نشان داده است که مصرف چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک لاغری باعث افزایش سطح LDL یا همان «کلسترول بد» خون میشود که میتواند منجر به بیماریهای قلبی شود. البته شما میتوانید از چربی های غیر اشباع مفید هم استفاده کنید. سلولها معمولاً از گلوکز به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکنند. رژیم استاندارد کتو معمولاً حاوی 75 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات است.

هنگامی که تجربه های شخصی بیشتری درباره رژیم لاغری کتوژنیک به دست آورید ، می توانید میزان پروتئین دریافتی روزانه خود را نیز به مقدار دقیق مشخص کنید. وقتی داخل عروق با میزان بالا و مزمن قند خون مواجه میشود، دچار اکسیداسیون میشود که شروع بسیاری از مشکلات است. این باعث میشه که سلامت قلب و عروق حفظ بشه. همچنین تحقیقات نشان داده است که رژیم کتو می تواند برای نوزادان و کودکان نوپا مؤثر باشد.از آن جا که این گروه سنی بسیار آسیب پذیر هستند حتما باید تحت نظر پزشک از آن استفاده کنند. با معرفی والپروات سدیم در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، دیگر داروهای مؤثر کافی برای درمان طیف وسیعی از سندرمهای تشنجی در اختیار بود و استفاده از رژیم کتوژنیک، تنها محدود به سندرم لنوکس-گستو گشت و بیشازپیش رو به افول نهاد.

رژیم کتوژنیک سه روزه

با وجود انبوهی از تبلیغات درباره رژیم کتوژنیک، میتوان گفت که این رژیم ناشناخته و جدید محسوب نمیشود. هنگام آغاز رژیم کتوژنیک، بالقوه است بخواهید اجتناب کرده اند بازدید صبحگاهی شخصی به استارباکس . با این حال اگر کودک ۲ یا ۳ داروی ضد تشنج را بدون موفقیت تجربه کرده است یا از مصرف داروها اثرات جانبی جدی متوجه وی است رژیم کتوژنیک شانسی جهت داشتن زندگی طبیعی در اختیار او قرار میدهد. هدف افراد در این رژیم غذایی این است که مصرف غذاهای پر کربوهیدرات مانند غلات، سیب زمینی، نوشیدنی های شیرین و غذاهای فست فودی غنی از قند را به حداقل برسانند.

خوشبختانه شیرین کننده های کم کربوهیدرات دیگری وجود دارند که شما میتوانید از آنها به عنوان جایگزینی برای شکر در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. آجیل و دانهها برای قلب مفید و سرشار از فیبر هستند و ممکن است منجر به روند پیری سالمتری شوند. مطالعات در مورد اثربخشی رژیم کتوژنیک روی گروه کوچکی از افراد انجام شده است و اکثر تحقیقات در مورد بیماری آلزایمر روی حیوانات آزمایشگاهی بوده است. میوه: تمام میوه ها به جز انواع محدودی از توت ها مانند توت فرنگی. تمام آموزش های لازم به کودک و والدین داده می شود تا بتوانند این رژیم رادر منزل ادامه دهند.

برخی از افراد بر اثر مشاوره و توصیه های نادرست از سوی افراد غیر متخصص، دچار مشکلاتی مانند ریزش مو، خستگی، بالا رفتن چربی خون و عدم تغییر وزن شده اند. افراد از رژیم کتو برای لاغری، کاهش وزن و حفظ تناسب اندام استفاده میکنند. امروزه افراد سبک سالم زیستی را بر می گزینند و تمایل بسیاری به گرفتن رژیم لاغری مختلف از خود نشان می دهند. کمبود مواد مغذی می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل سلامتی استخوان ، کند شدن رشد ، سنگ کلیه ، استفراغ و رفلاکس معده شود.

رژیم هفتگی کتوژنیک

This c on tent w as c reat᠎ed  with the he lp  of GSA Content  G᠎enerator DE᠎MO.