ایکیا درباره کمبود سهام هشدار می دهد که احتمال دارد یک سال بیشتر دوام داشته باشد


Ikea آخرین خرده فروشی است که در مورد مشکلات زنجیره تامین هشدار داده است و روز پنجشنبه اعلام کرد که کمبود سهام به احتمال زیاد یک سال بیشتر دوام خواهد داشت.

وی افزود: “ما واقعاً پیش بینی می کنیم که چالش موجود بودن و مواد اولیه اگر بهتر نباشد به طور کامل ادامه خواهد یافت [the financial year to the end of August]به جان آبراهامسون رینگ ، مدیرعامل Inter Ikea ، صاحب نام تجاری Ikea ، به فایننشال تایمز گفت ، این مدت طولانی تری از آنچه در آغاز بحران تصور می کردیم اینجا است.

بزرگترین خرده فروش مبلمان در جهان نتایج سالانه خود را گزارش کرد و همچنین گفت که همه گیری به تجارت آن کمک کرده و تحول آن را تسریع کرده است.

فروش امسال تا پایان ماه اوت 6 درصد افزایش یافت. در مقایسه با سال گذشته با بالاترین رکورد 41.9 میلیارد یورو ، که تقریباً دو برابر فروش آنلاین افزایش یافته است.

جسپر برودین ، ​​مدیرعامل بزرگترین حق امتیاز Ikea Ingka ، در مصاحبه ای جداگانه گفت که Ikea تغییر خود را از فروش از فروشگاه های بزرگ خارج از شهر به فروشگاه های بیشتر در مرکز شهر و فروش تجارت الکترونیکی ، که از 7 در هر فروش افزایش یافته است ، تسریع کرده است. درصد کل در سال 2019 و 18 درصد در سال گذشته به بیش از 30 درصد در حال حاضر.

وی گفت: “این وضعیت به ما مانند دیگر موارد باعث افزایش تحول ما شده است.”

جسپر برودین ، ​​مدیرعامل اینگکا: “این وضعیت به ما مانند گذشته به سرعت بخشیدن به تحول ما کمک کرده است”. © ولفگانگ راتای / رویترز

Ikea از قطارها برای حمل کالا از آسیا به اروپا استفاده کرده و ظروف مخصوص خود را خریداری و اجاره کرده است زیرا همچنان با مشکلات زنجیره تامین همراه با تقریباً همه خرده فروشان روبرو است زیرا قیمت حمل و نقل افزایش یافته و بنادر در سراسر جهان شلوغ شده است.

رینگ گفت بعید است که Ikea در نتیجه بحران تغییرات عمده ای در زنجیره تامین جهانی خود ایجاد کند ، زیرا خرده فروشان سعی کردند موج عظیمی از تقاضا را برای اولین قرنطینه در اروپا و آمریکا در سال گذشته بازسازی و مدیریت کنند.

“من تغییر یا تغییر مهمی در نحوه ایجاد زنجیره تأمین یا خرید خود نمی بینم. ما به همکاری بسیار نزدیک با تعداد متمرکز تامین کنندگان ادامه خواهیم داد. “

Ikea ، که نتایج مالی کامل را در اواخر امسال گزارش می دهد ، در بحبوحه بزرگترین تحول در تاریخ 78 ساله خود قرار داشت-با هدف پایان دادن به وابستگی به مشتریان در جمع آوری و ساخت مبلمان خود-در زمان شیوع همه گیر. اخیراً شرکت هایی را خریداری کرده است که مبلمان برای مشتریان و همچنین استارت آپ های واقعیت افزوده برای کمک به مشتریان در برنامه ریزی خانه می سازند.

برودین گفت که اینگکا که حدود 90 درصد از فروش Ikea را به خود اختصاص می دهد ، در سال های اخیر 2.2 میلیارد سرمایه گذاری کرده است. یورو در قالب های جدید فروشگاه ، از جمله فروشگاه هایی که فقط بر آشپزخانه یا اتاق خواب تمرکز دارند ، و همچنین فروشگاه های کمتر معمول در مراکز شهرها ، به عنوان مثال. به زودی در استکهلم افتتاح می شود.

“ما هنوز سخت در حال تلاش برای شکستن کد در محدوده محصول و تدارکات هستیم. اما ترافیک فوق العاده بوده و سهم بازار ما را در شهرها افزایش داده است. “

Ikea تأکید زیادی بر پایداری همزمان با تلاش برای کاهش قیمت ها در هنگام ورود به کشورهایی مانند هند داشته است ، که نگرانی برخی منتقدان را در مورد مصرف یکبار مصرف ایجاد کرده است.

برودین آن را “این افسانه کلاسیک قیمت پایین” نامید و استدلال کرد که Ikea نشان داد “اقتصاد جدید بر اساس منابع هوشمند و در نتیجه آب و هوایی هوشمند ساخته شده است”. این شرکت در ابتکاراتی مانند بردن تشک های فرسوده به هلند و تبدیل آنها به محصولات جدید و همچنین هزینه برای انرژی های تجدیدپذیر و تبلیغ محصولات مانند کوفته های گیاهی و لامپ های LED سرمایه گذاری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید